6 Ekim 2009 Salı

Acayip Mediamarkt Reklamları


Bugün çok acayip bir şey buldum Beytepe Kampusu'ne giderken: ünlü Alman menşeli teknoloji mağazası Mediamarkt'ın Eskişehir Yolu boyunca reklam panolarına astığı reklamlar!

Evet agresif pazarlama diye bir şeyi evvelden de işitmiştim ama kendi potansiyel müşteri kitlesine söven reklam kampyası ile bu tür bir pazarlama girişimini hiç görmemiştim. Reklam panolarında pek bilindik hayvanları kullanmışlar ve sloganları da aynı şekilde hayvanlı sloganlar, ki ben çok yadırgadım. Alenen kullanılmaz ki bunlar!

Sloganlar hayvan kılığına bürünmüş müşterilerin ağızlarından çıkıyor ve aklımda kaldığınca aktarmaya çalışayım:

"Bilgisayara bu kadar para verecek kadar kaz kafalı değilim!",

"Ona şu kadar para verecek kadar kuş beyinli değilim!",

"Şuna bu parayı verecek damızlık inek değilim!",

"Ona şunu yapacak kadar güdülecek koyun değilim!" diye uzayıp gidiyor.

Cümlelerimde abartı yok, sadece harfi harfine aynı değill ve üstelik birkaç hayvan çeşidi daha vardı. Taşıt içinde fotoğraf çekemediğim için üzülüyorum aslında.

Sadede gelecek olursam, Mediamarkt bir şekilde "Buradan alış-veriş yapmayan bildiğiniz hayvandır!" mesajı veriyor. Bu reklam ağının gelişmesinden ve elektronik bir cihaz alındığında çevreden gelen "Nereden aldın?" sualinin cevabı Mediamarkt olmamasının halinde geri dönecek "Hayvan mısın?" tepkisinden çok korkuyorum. Sanırım artık tüm elektronik ihtiyaçlarımı Mediamarkt'tan karşılamaktan başka bir çarem yok.


1 yorum:

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.