1 Mart 2012 Perşembe

Yeni TL Simgesi

Paramızın simgesini bilgisayar ortamında nasıl yazacağımızı bir link vermekten daha iyi açıklayabilirdi Merkez Bankası. Gerekli linki veriyorlar, Allah razı olsun ama AltGR + T kombinasyonu ile ¨ simgesinden başka bir şey elde edemiyorsanız adım adım kurulum ve kullanım olayı şöyle işliyor: 

  1. Önce şu linkten kullandığınız işletim sistemi için hazırlanan yazı tipini seçelim.
  2. Şimdi indirilen dosyayı kuralım.
  3. Times New Roman, Arial ya da diğer yazı tipleri ile kombinasyonun çalışmadığını fak edelim.
  4. En basitinden bir MS Word dosyası açalım ve yazı tiplerinden AbakuTlSymSans adlı yazı tipini seçip AltGR + T kombinasyonunu seçelim. Ta daa! 
  5. Şimdi de bunu internet tarayıcımızda deneyelim ve kombinasyonun yine işe yaramadığını anlayıp yaygınlaşmasını bekleyelim.
Arz ederim!

7 yorum:

  1. http://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_dram_sign
    bunu napıcaz peki:D

    YanıtlaSil
  2. Biz bir şey yapmayacağız, zira "çevirip bir yerine şaap" eylemini bizimkiler yapmış ziyadesiyle. ^^

    YanıtlaSil
  3. =))) Çok fazla güldüm, ben de cidden heveslenmiştim olacağına dair, adım adım yapıyordum ne varsa. Lakin biraz aceleci davranmıyor muyuz, her şey henüz öyle yeni ki bir şeylerin oturması için zaman tanımamız gerek diye düşünüyorum ben.

    Yine de gülümsettiğiniz için teşekkürler. =))

    YanıtlaSil
  4. Elbette zaman lazım. Daha bizim için oturmamışken dünyaya oturtturamayız. ^^

    YanıtlaSil
  5. Hem Times New Roman hem de Yeni Türk Lirası simgesini birleştirdim. Çözemediğim bir nedenle Times New Roman formatında bu simgeyi elde edemiyordum. 3 gün üzerinde çalıştıktan sonra farklı bir şekilde ve çok amatörce :) bir yolla bu sorunu aştım. MS-Word ve Excel'de sorunsuz şekilde çalışıyor. Dileyen arkadaşlarımız için linki aşağıya veriyorum. Bir hayır dua ederseniz sevinirim. Güle güle kullanın.

    http://strateji.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2012/05/TimesNR-Afsin.zip

    YanıtlaSil
  6. Afşin bence Merkez Bankasının programından daha başarılı bir çalışma. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.