25 Ocak 2010 Pazartesi

Taklit Edememe Sorunumuz

Türk milleti olarak taklit söz konusu oldu mu bir Çinlinin eline asla su dökemeyiz, emin olun. Adamlar işin hakkını veriyorlar, ha uzun ömürlü olmuyor belki taklitleri ama taklitler bire bir aynı mı ben ona bakarım.

Nitekim taklitteki başarısızlığımız müzikte de kendini alabildiğine farkettiriyor bizlere. Aslında Çok Acayip Bir Şey Bulduğumu değil, "Buldurulduğumu" söyleyebilirim bugün için. Utku'cuğuma bu dandirik gubun klibini bana gönderdiği için çok teşekkür ederim, çünkü adamlar dibine kadar çakma ve bu durum ağzımı sulandırdı!

Önce klibi izlemekte yarar var bittabii:

BOMB'tan bir grubun videosu.

Klibin akabinde isimlerinden başlamak istiyorum, zira klipleri kadar grubun adı da amele: BOMB, meali B. ( Berktan), O. ( Onur), M. ( Murat), B.( Bahadir). (Berktan diye isim mi olur?) 

Sanırım grup adı için şöyle bir konuşma geçti aralarında:

- Oğlum bence grubun adını, isimlerimizin baş harflerinden koyalım, BOMB oluyo ben evde düşündüydüm. Hem İngilizce'de bomba demek, ortamlara bomba gibi düşücez lan! Ne ekmek yeriz piyasada lan!

Bu gençlerin bu albümü (sanırım son albümleridir de aynı zamanda) 2006 gibi çıkmış araştırdığım kadarıyla. Albümlerini yapan şirket bizleri çöp bacaklı, balerinden bozma HEPSİ'ne kavuşturan Stardium şirketi imiş. Ama bu elemanların hamuru eksik geldiğinden tutmamış kıvamları ki HEPSİ gibi ayakta kalamamışlar. (Bunun bana göre iki sebebi var; biri ülkede homofobik bir kitlenin hakimiyetinin bulunması, diğeri de HEPSİ elemanları gibi onunla bununla aşk meşk dedikodularını yaptıramamaları. Unuttular herhalde.)

Klibi izlediğimizde uçan ama eğer grup hakkında azıcık bir bilgimiz varsa, tanımlanabilen cisimler görüyoruz. Bunlar eski HTML tasarımlarındaki kar taneleri gibi havada dolanıp duruyorlar klip boyunca. Bunun ötesinde ben şarkı ile uçmak arasında bir bağıntı da kuramadım. Şarkı hüzünlü, "Sev beni, eğaallaaahıım yardım et bana" tarzında sözler barındırken bunların havada ne işi var?

Bir başka göze çarpan durum ise oğlanların silme GAY görünümlü olmaları. Az önce bahsettiğim gibi ülkece homofobik bir kütle ağırlığına sahipken ve genç kızlarımız yakışıklı ama gay şarkıcılar gördüklerinde kalpleri "çıt" diye kırılırken neden hala bu konsept devamedegeliyor (2006'dan sonra da devam etti bu gelenek)? Pop kültürü, popüler kültür gay olmayı ya da gay gibi görünmeyi mi şart koşuyor? Bence hayır.

Tiplerine baktığımızda ise bu grubun 90'ları açık bir bilinç ile yaşayan nesle direktman Back Street Boys (bekstiriytboyz) ya da 'N Sync (enseynk) aklımıza geliyor çünkü bu elamanlar özellikle Back Street Boys'un bir yerlerinden, herhangi bir efektle düşüvermişler. Birinin sakallı, birinin şapkalı, birinin sarışın, bir tane piercingli rock'a yatkın elemanın, bir tane de uzun saçlı elemanın olması nasıl bir tesadüftür araştırmak gerekir. Peki neden bu adamların her biri farklı bir tarzı sergilemek zorundadır? En azından ikisi birbirine benzese dinlenmiyor mu? Teletubbies söz konusu olduğunda, onlar da birbirinden tip olarak farklı, değil mi?

Arz ederim.

2 yorum:

  1. gece gece öldüm gülmekten. birden show me the meaning of being lonely sarkısını soylemeyi deneyecekler mi acaba diye heveslendim, ardından kart bir sesin (1:46'da devreye giriyo) 'sen hic sevdim mi..' demesiyle iptal bir durumda ev ahalisini de uyandırdım. ahahahahah. ooof sarkının sozu kotu, sesleri daha da kotu. ooof ki ne off :D

    YanıtlaSil
  2. Sesi kart olan "rakır", sert bir adam. Bir nebze anlarım gruba sert erkek imajı katmak için boğazında balgam var gibi şarkı söylediğini ama şapka takan adamın şapkasız halini görünce hayal kırıklığına uğradım ben. Bildiğin yamuk kafası. =)

    YanıtlaSil

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.