12 Ekim 2009 Pazartesi

Şu Üşengeç Türkler

Her daim ne kadar iyi, çalışkan, zeki ve dahi yiğit olduğumuzu damarlarımızda akan kanla olsun, efendime söyliyeyim kafatasımızın arkası ile olsun, veyahut da bıyık, kirli sakal gibi olabildiğine somut şeylerle gözler önüne sermekten ziyade göze sokmakta üzerimize daha iyisi varsa ancak çıkardığı savaşlar yüzünden hezimete uğrayıp ve tabii ki uğratıp da kendi aralarında bayraklı donlar giyerek, kahramanlık fıkraları anlatan ülkelerden çıkabilir, aksi taktirde en iyisi biziz.
















Ancak üzerimize yapışmış en doğru, kanıtlanabilir sıfat bence üşengeçlik olurdu, çünkü şu ülkede yüzdeye vursan korkunç bir üşengeç vatandaş rakamı çıkar ortaya. Bunu her zaman farkedebilmek mümkün, ki ben en son dün, yani Pazar günü yüzümde "neysek oyuz olum" gülümsemesi ile farkettim. Hacettepe Hastanesi'nin Cebeci tarafındaki girişinde yıllardır ufak bir büfe var. İşleten beyefendi zamana ayak uydurmaktan geri kalmamış, bol hasta olan bir yerde bulunmanın avantajını fotokopi çekerek, Hacettepe Öğrenci Yurtları'na yakın olmasının avantajını da Iddaa oynatarak kullanıyor.

Her şey buraya kadar normal, gayet girişken bir Türk profili çiziyor amcam ama büfesinin tentesine baktığımda (ki ilk baktığım ve fotoğraf çekmek için nişan almama neden olan yer burası) ilgimi çeken şey STARCEP yazısı oldu. Sanırım ilk piyasa çıktığından bu yana altı sene rahat oldu, ömrü de çok kısa oldu bu özelliği aldığında zaten açık olan ve belli bir miktarda da kredisi yüklü olan kontörlü hattın.

Tüm işletmecilerimizin camlarına, tentelerine ve tabelalarına yapıştırdıkları, iki kazısan çıkacak kağıt harflerle ilan ettikleri hizmetlere arada bir bakınmaları, artık satmadıkları şeyleri oralardan sökmelerini tüm içtenliğimle niyaz ediyorum kendilerinden. Dün ben bu amcama gitse idim, "Amcacığım, sevgili amcacığım! Bana bir adet Starcep kendinden açık, hali hazırda kredisi yüklü olan hattan bir adet verir misin acil olarak, hastanede yakınım var, telefon etmem lazım ölecek yoksa?", sonra bu adam "Oho yiğenim, Starcep mi kaldı?" diye cevap verse, sonra ben "O zaman ne demeye tentene yazısını asıyorsun, insanları kandırıyorsun Starcep burada bulunur diye!" desem, bağırsam, kavga çıksa, adam tezgahın altında sakladığı ceviz ağacından yapılmış odunla bana girişse, beni oracıkta hastanelik etse güzel mi olur? Rica ediyorum, böyle şeylere artık son verelim, lütfen.

Ayrıca o Kontürlü değil, Kontörlü canım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.