2 Eylül 2013 Pazartesi

Olympos Günlükleri - 1

Tek başına tatil yapmaktan ölesiye korkarım ben dostlar. Bir başına sahile inip "aman eşyalarıma bir şey olmasın" diye paranoyaya girmekte üstüme yoktur. Buna rağmen çıktım yola ve pazartesi günü (02 Eylül) vardığım Antalya otobüs terminalinden Kumluca servisine, Olympos kavşağından da tekrar bir servisle Olympos' a geldim. 
Olimpos Kavşağı

Kuzenim Gökhan'ın tavsiyesiyle önceden arayıp yer ayırttığım Simurg evlerine vardığımda ufak bir hayal kırıklığı yaşadım. Planım odama yerleşip hemen üzerimi değiştirmek ve denize gitmekti ama boş oda olmadığını ve ancak saat 2ye kadar oda hazırlayabileceklerini söylediler. Sanırım çalışanları için bulundurdukları kullanılmayan bir odayı göstererek burada üzerimi değiştirip denize gidebileceğimi söyledi mekanın işletmecisi Kemal Abi ve amacım da böyle olduğundan en azından sorunumu hızlı bir şekilde çözmüş oldular.  

Buradan Olympos plajı arasında yaklaşık 3, 5 km'lik bir mesafe var. Yürümeyi iş edinmiş biri için bu mesafe öyle uzun değil ama parmak arasi terlikler ile sıcakta bu mesafeyi kat etmek pek mantıklı değilmiş onu öğrendim. Sahilin kumlu olup olmadığını bilmediğimden ayakkabı ile gitmek pek mantıklı gelmedi ama sahilin bir kısmı taşlık bir kısmı kumlu arkadaşlar. Ben yarın ayakkabı ile gideceğim bu yüzden. 


Sakinlik konusunda burası cidden sakin bir yer. Sahile daha yakın yerler daha hareketli ama o da bir yere kadar. 

Sahile girişler günlük 5 lira ama 7, 5 liraya 10 gün için 10 girişlik kart alabiliyorsunuz. Giriş yaptığınız kapıdan sahile kadar tarihi kalıntıları görebilirsiniz.  Ben yarın vakit ayırmayı düşünüyorum bunun için,  sabah 9da açılıyor girişler. 
                     
İlginç birkaç sey gördüm burada, bunlardan en garibi burada EskiYeni diye bir bar var aynı Ankara'daki gibi ve afişlerinde gördüğüm kadarıyla çıkan gruplar da hemen hemen aynı tür müzikleri çalıyorlar. Ankara'daki EskiYeni ile bir alakalarının olmadığını söylüyor çalışanları ama bir intihal var neticede...

Yemek yemek için Kaktüs Bar'ı seçtim bugün, hamburger istedim bir tane. Hamburger için pek bir şey söyleyemem, bildiğiniz hamburger fakat patates kızartmasını kendileri elle keserek yapmışlar, çok hoşuma gitti.
Kaktüs Bar


Ertesi yakında...