14 Eylül 2013 Cumartesi

Blogunuza 404 Hata Sayfası Oluşturma

Evvelce Blogger kullanırken sayfanızda 404 Hata Mesajı yayınlamak oldukça zahmetli bir işti doğrusu. Geçenlerde Blogger panelini incelerken artık hata mesajı sayfası oluşturmak için bir opsiyon konulduğunu fark ettim ve biraz kurcaladım. Sizlere şimdi adım adım hata mesajını nasıl oluşturulacağını, böylece blogunuzda kırık/hatalı bir link olması veya adres çubuğuna yanlış adres girilmesi durumunda okuyucularınıza nasıl 404 Hata Sayfası görüntüleyebileceğinizi anlatmak istedim.



Öncelikle sol paneldeki Ayarlar menüsüne ve  Ayarlar menüsünden Arama tercihleri seçeneğine tıklıyoruz.

Sağ sütunda Hatalar ve Yönlendirmeler başlığı altında "Sayfa Bulunamadı Sayfası için Özel İçerik" seçeneğini göreceksiniz. Normalde aşağıda [Ayarla] olarak belirtilen kısımda öğe yok açıklaması bulunuyor fakat ben bir ayar yaptığım için açıklama [Ayarla] şeklinde görünüyor.

Düzenle seçeneğine tıkladığınızda aşağıda görüldüğü gibi bir pencere açılıyor ve burada size 10k, yani 10,000 karaktere kadar bir kod kotası veriliyor.

Buraya yazacağınız HTML kod ile Blogger ile varsayılan olarak gelen "Aradığınız sayfa bulunamadı" gibi gelen basit text uyarsını tamamen değiştirebiliriz. 



"Ben kod yazmasını bilmiyorum" demeniz de oldukça muhtemel, bu taktirde çok basit bir yöntemle HTML kod yaratmak için sanki yeni bir yayın/post girecekmiş gibi bir sayfa açın ve istediğiniz içeriği burada oluşturun.

Ardından Oluştur'un yanında yer alan HTML'e tıklarsanız oluşturduğunuz herhangi bir metnin/görselin HTML kodu karşınıza çıkacaktır. Bu kodu da yukarıda bahsettiğim pencere içine kopyalar ve Değişiklikleri Kaydet butonuna tıklarsanız, artık sizin de hatalı sayfalar için kişiselleştirilmiş bir mesajınız olacak.

Ben size kendi yaptığım hata mesajını göstermek için aslında blogumda olmayan bir linki paylaşıyorum, benimki tamamen bir görselden oluşuyor. Siz de bir görsel hazırlayacaksanız eğer, postlarınızın yayınlandığı pencerenin boyutuna göre görselinizi boyutlandırıp kullanabilirsiniz.


Arz ederim!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.