27 Eylül 2009 Pazar

Ayşe Arman ve Acayip Konuları

İnsanı gerçekten kıskandırabilecek bir kadın, Ayşe Arman. Mutlu sosyetik bir ailesi, şirin bir bebeği ve Dubai'de bir hayatı olan, işi gücü acayiplikler bulup yazmak, acayip insanlarla acayip konularda röportaj yapmak olan bir insan nasıl kıskanılmaz ki?

Gelelim bu Pazar Hürriyet'te çıkan, yandaki resimde başlığını gördüğünüz röportajına: Her erkek bir erkekle sevişmeyi merak eder.

Eşcinsellik günümüzde eskisine göre çok daha fazla sempati ile karşılanıyor ama İslam dininin ağırlığı, "falanca"nın görüşü pek tabii asıl karar merciilerini oluşturuyor. Ayşe Arman'ın bu röportajda paylaşmak, açığa kavuşturmak istediği şey ne yazarın yeni kitabı, ne de ülkemizdeki eşcinsel anlayışının bugünü. Aksine kendisi entel çevrede bol yumruklu bir savaş başlatmak niyetinde.

Türkçe öğretmenliği yapmış, yine Türkçe'nin kullanımı ile ilgili kitapları olan yazar Feyza Hepçilingirler bir yazısında, Ayşe Arman'ın tanıttığını sandığımız kitap hakkında vermiş veriştirmiş, eşcinsel edebiyatı yaptırtmam diyerek bol tükürüklü bir tartışma yapmış (ben Hepçilingirler'in bu yazısını okumadım, Ayşe Arman'dan öğrendim) ve Ayşe Arman da bunun üzerinden  bir cinlik yapmak istemiş. Başlık olarak da böyle şeylerin kendilerine ters geldiği "Türk erkekleri"ni odak noktası belirleyerek "Herk erkek bir erkekle sevişmeyi merak eder" cümlesini seçmiş.

Asıl acayip olan ise yazar Ahmet Tulgar'ın kitabı hakkındaki şu cümleleri: "Kitapta eşcinsel sevişme diye bir şey yok. Belki bir-iki yerde, birkaç cümle ve imayla bir sevişmeden söz edilebilir, o kadar."

Başka bir acayiplik de, başlığın sahibi de yazar değil, Ayşe Arman'ın oluşu. Onu da şu diyalogtan çıkarıyoruz:
-Her erkek sence, bir erkekle sevişmenin nasıl olduğunu merak eder mi?
-Galiba öyle ya.
[...]

Ben kadınlardan ve özellikle Ayşe Arman'dan ölesiye korkuyorum. Lakin şimdi bulduğum, farkettiğim şey ise çok ilginç: Ayşe Arman Dubai'den ve kızından bahsetmeyi bırakmış. Acayip ismiyle okurlarının gönüllerine taht kuran kızı Alya düştü aklıma şimdi. Göbek bağını nereye koydular acaba, merak ettim bak. Ben en son orada kalmışım...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.