5 Şubat 2012 Pazar

Algı Pıhtılaşması

Eleştiriyi kaldırmak pek zor oluyor. Bu durum için başkalarına kaş çatarken gözlerimiz kapanma raddesine geliyor olmalı ki o başkalarının bizim için çatılan kaşlarını göremez oluyoruz. Bana çatılan kaşlarınız ve göremediğim memnuniyetsizliğiniz için şimdiden af dilerim dostlar. 

Fakat bazı eleştiriler biraz tuhaf oluyor, mesela bir konuda uzman bir arkadaş çıkıp geliyor ve "bu konu hakkında uzman değilsin, konuşup yalan yanlış bilgi verme" gibi eleştirilerde bulunuyor. Bilgisayar konusunda uzman olduğu izlenimi veren bir arkadaş da dün böyle bir çıkış yaptı bana, SGK'daki gördüğüm bir absürtlüğü gösteren bir fotoğrafla ilgili yanlış bilgi veriyorum diye vermiş veriştirmiş: "SGK gibi bir kurumun server makinesi nerelerde geziyor ya Rabbim!Fotoğraf da şu:

Arkadaş bu makinenin server olmadığına, öyle olsaydı işletim sisteminin XP değil Server olacağına takmış ama nasıl yardırıyor bana anonim kimlikle, isim cisim vermeden kendini korumaya alarak (İletişim formunu doldurarak iletişti benimle).



Asıl absürtlük bunun server makinesin olup olmaması değil, bir sehpa üzerinde ve odanın girişinde bir kolonla duvar arasında bırakılmış olması. Twitter gibi 140 karakterle sınırlandığınız bir mecrada bunun SGK binasındaki dosyaların paylaşımı için kullanılan makine olduğunu anlatmak yerine server demem bu arkadaşımıza fena dokunmuş. Bilgisayar bilgisi sınırlı pek çok insan ne demek istediğimi anlarken, işin ehli adam anlayamamış, çünkü diğerleri fotoğrafın hepsine bakıyor, PC ekranındaki XP logosuna kilitlenmemişler.


Bilgisayar işlerinden az çok, çok şükür anlıyorum ve en önemlisi hobi olarak ilgiliyim. Arkadaşa Photoshop idi, web sayfası tasarımı idi bu tür şeylerle ilgilenmem de dokunmuş. Mesajlarında aslında bir genele, lamer cemaate dokunduruyor ama benim üzerimde bunları açıklaması üzdü beni. Duygusalım, elimde değil.


Buradan herkese açıklayıp arkadaşı rahatlatmak isterim: Photoshop gibi grafik programları, web tasarımı için kodlama, teknolojik gelişmeler falan fistan, bunlarla ilgilenmeyi çok seviyorum. Ama hiç bir zaman bir grafikerim ya da web tasarımcısıyım diye reklamımı yapmıyorum. Yaptığım şey, böyle mızmız arkadaşlara muhtaç olmamak. Kendi işimi pek güzel hallediyorum.


Ayrıca çizim (özellikle karikatür) yapıyorum, gitar çalıyorum. Şimdiden karikatüristlerden ve Levent Yüksel, Gürol Ağırbaş gibi ülkemize mal olmuş basçılardan özrümü dileyim de onlar da isimsiz mesajlarla "vay efendim, anlamadığın işle ilgilenme" diye çıkışmasınlar bana.


İşin özü adı saklı arkadaşım, asıl alanımla ilgili olmayan bir sürü şeyle uğraşıyorum, çoğunda  kimseye muhtaç olmayacak kadar iyiyim ve bu yeterli benim için. Profesyonel olmam gerekmiyor, zira adı hobi bu uğraşıların. Bunun yanında PC başında, sandalye üzerinde ve klavye arkasında göt büyütmüyorum, gizlenmiyorum ya da güzel kızın en iyi arkadaşı çirkin kız triplerinde takıntılı bir çekememezlik yapmıyorum. Ankara'da hava güzelleşiyor çık dolaş biraz, 7/24 internet başında, mastürbasyon falan... Ruhsal olarak sağlığa zararlı diye okumuştum. Yoksa, beline kuvvet, iyi asılmalar.


Bu da arkadaştan bana gelen erdem dolu mesajlar:


(1)

Name:iyiaileşeyi 
E-Mail:ordanburdan@gmail.com 
Message:http://twitpic.com/5upmbd

bu resimdeki server değil pc, kasasından belli
hadi onu geç
ekranına bakarsan xp işletim sistemi yüklü olduğunu da görürsün,
adı üstünde server da server işletim sistemi yüklüdür, xp pcler içindir
ona buna bok atamadan önce bilgi sahibi ol öğren bunları sığır! 


(2)

Name:iyiaileşeyi 
E-Mail:ordanburdan@gmail.com 
Message:noldu burakcim yemeyince anca liseli edebiyatı yaparsınız zaten..
photoshop da bikaç dergiden okuduğu efekti uygulayıp kendine grafiker, hazır templateleri değişitirip orasını burasına kırparak kendine webmaster, recovery tuşu marifetiyle bilgisayarına format atıp kendine bilgisayar mühendisi, evine aldığı adsl hattı ve modemide kendi başına kurmayı başarıp kendini sistem mühendisi ilan eden siz eziklere ne demeli?
lise hazırlık?
hahahah
bunu da yaz twiterına da okusun herkes senin kişisel gelişimini.. haha 


(3)

Name:iyiaileşeyi 
E-Mail:ordanburdan@gmail.com 
Message:ana ağ pc si ne la? :)
o ne mene bişey öylee?

literatüre yeni kelimeler katıyosun bu yönünü taktir ediyorum ama ezik hallerinle milleti kendine güldürüyosun,

tamam sen ve senin moron arkadaşların neyin ne olduğunu bilmediği için anlamıyor ve anladığınızı sanıyor olabilirsiniz ama çok komiksiniz lan siz ezikler olmasanız bu internet alemide çekilmezmiş ha!

ana ağ pc si....
hahah gece gece güldürdün lan beni ezik!