27 Ocak 2010 Çarşamba

Çok Yalnızız

Milletin kusurlarını bulup bulup duruyor kıl herif diye nitelendirilmek istemem (sanırım) ama bu sefer de ülkecek çok yalnız olduğumuzu düşünüp duruyorum. Ne kadar sosyal ağımız, çevremiz, efendime söyliyeyim ahbaplarımız bol da olsa, ne kadar konuşacak birileri de olsa etrafımızda kendimizi yalnız hissetmekten alıkoyamadığımızı düşünüyorum.

Nereden vardım bu kanıya? Hemen cevap vereyim, otobüs yolculuklarımdan. Daha otobüse binip, yerimi bulmuşum, montumu çıkarmadan eğer yanımda oturma şerefine nail olmuş bey (bu da ayrı konu, neden bey olmak zorundalar hep?) gelmişse suratında bir gülümseme ile beni karşılar, iyi yolculuklarımı diler ve oturmam için ne kadar da sabırsızlandığı belli etmemek için kafasını cama çevirir, dışarıdan yakınlarına el sallayan insanlara bakar. Popom koltuğa değer değmez, hareket algılayıcı tadındaki abiler ve amcalar hemen "vöhey! nireye yiğenim!" diyerek uzun yol muhabbetini kırmızı kurdale ile açarlar.

ottubus Yol boyunca tipinize göre kim olduğunuz, nereden olduğunuz, kimlerden olduğunuz gibi tahminler yürütüledururken, hiç ilgilenmediğiniz hikayeler dinler durursunuz. Neden çünkü ikinizde birer yabancısınız ve büyük ihtimalle bir daha da görüşmeyeceksiniz, e o zaman illaki anlatmak istenilen ama bir başkasına anlatılmak istenilmeyen şeyleri dinlemek için biçilmiş kaftansınız efendim. Bu tek kullanımlılık bilmiyorum size benimle aynı şeyi hissettirir mi ama ben bildiğiniz tek gecede kirletilmiş, kullanılıp atılmış biri gibi hissediyorum böyle durumlarda.

Ama tüm bunları aşmak, kendini yalnız hissedip, bunu kendine saklamak isteyenlerdenseniz yapacağınız şey çok kolay; bir tane müzik çalar edinmek. Ya da yanlızca kulaklık edinmek de işinizi görebilir ama dışarı çok az da olsa biraz ses vermek, ertrafınızdakileri duymanıza imkan olmadığını açık bir dille ifade edecektir. Ve bir başka önemli nokta da muavin yiyecek içecek uzatırken mutlaka sadece kendinizinkini alın, yanınızda oturana yardım etmeyin. Kimseye yüz vermenin lüzumu yok, kulaklığınızı kendi elleri ile çıkartırlar sonra.

Aman diyeyim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.