29 Aralık 2014 Pazartesi

epub Dosyalarının DRM Şifresini Kaldırma

Idefix.com gibi sitelerden yani internet üzerinden bilmiyorum e-kitap alıyor musunuz, ben alıyorum ve bu konuda bir okuyucu olarak bazı sıkıntılarla karşı karşıya kaldım.
İlk olarak Idefix size acsm uzantılı bir dosya indirtiyor. E-kitap açıklamasında Idefix dosyayı epub olarak belirttiği için bu dosya uzantısını görünce epey şaşırdım, kısa bir araştırma sonrasında bunun Adobe Content Server Message File açılımına sahip olduğunu ve PC ya da Mac OS ile açmak için Adobe Digital Editions programına sahip olmak gerektiğini öğrendim.

Bu programı indirdiğinizde ve acsm uzantılı dosyayı açtığınızda direkt olarak server'dan epub dosyası çekiliyor sisteminize, daha sonra buradan açıp açıp okuyabiliyorsunuz.



Bilgisayar başından okumak için hiçbir sıkıntımız kalmadı, peki ya "Tabletten okumak istiyorum" dersek durum ne?


Burada işler biraz pisleşiyor, zira Idefix size "Benim programımı indireceksin ve oradan okuyacaksın" diye diretmede bulunuyor. Haydi diyelim diretmeye uyuz olmadım, "tamam oradan okuyayım" diyeyim; ben Idefix'in e-kitap uygulamasını hiç beğenmedim ve ısınamadım. Google'ın Play Books uygulamasını kullanıyorum ve ölesiye mutluyum onunla. 

İlk önce Adobe'un e-kitap uygulaması server'dan epub uzantılı dosyayı nereye kaydetti onu bulmaktı mesele;
PC'ler için  ...\My Documents (Documents)\My Digital Editions
OS için Users/Your computer name/Digital Editions... 
konumlarına kaydediliyor indirilen e-pub dosyaları.

Bu lokasyondan epub dosyasını buldum ve direkt olarak Android tabletime attım, fakat bir sorun vardı: Ekitap DRM (Digital Rights Management) kapsamında şifrelenmişti, yani sadece Idefix'in uygulamasını kullanmak zorunda kalıyorsunuz tabletinizde ya da telefonunuzda.

Bu kabul edilemez durumun çözümü için ufak bir araştırma daha yaptım ve DRM şifrelemenin kaldırılmasını sağlayan yazılımların olduğunu öğrendim. Bunun için internette birkaç tane yazılım var, ben EPubSoft Adobe PDF ePub DRM Removal isimli programı denedim (sadece Windows platformu için sürümü mevcut), tek bir tıkla saniyeler içerisinde DRM şifrelemesini kaldırdı ve bu sayede Play Books e-kitabımı kolayca tanımış oldu.

Umarım Idefix'in hiç hoş olmayan uygulamasından kelli, okumayı seven insanların kırılan şevki bir nebze yerine gelir.


Gerekli linkler:

Arz ederim!


1 yorum:

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.