14 Ekim 2015 Çarşamba

Korsan Müzik Aurous ile Geri Mi Dönüyor?

Aurous isimli bir program peydah oldu daha yeni, bizlere korsan yoldan ücretsiz ve reklamsız müzik dinletmeye yarıyormuş. Program Amerika'da kodlanmış görünüyor ve şu an için masaüstü platformlarda destekleniyor.

Bakalım neler sunuyormuş Aurous, üşenmedim Windows için indirdim baktım.






Aurous kelimesi "altın ihtiva eden" anlamına geliyormuş, ama ben bu uygulamanın şimdilik pek bir altınlık olayı olduğunu göremedim.

Program temel olarak ülkemizde bir aralar çok yaygın olan Fizy'nin yaptığını yapıyor, Youtube, Sound Cloud hatta Spotify gibi müzik içeriği barındıran servislerden sadece ses dosyalarının aktarılmasını BitTorrent aracılığıyla yapıyor ve bunun için 120 tane kamuya açık API'den (Uygulama Programlama Arayüzü) yararlanıyor.

Ben programı indirdim, kurdum (ki kendi serverlar'ından değil de MegaShare'den paylaşıyorlar kurulum dosyalarını). Kurulumu ve kullanımı kolay, kurulum sırasında bir zararlı içerik yüklemeyi dayatmıyor (şimdilik). 

Tamam, kullanımı kolay ama peki bu yeterli mi bir kullanıcı için? Program daha ilk sürümlerinde ama bana göre ayarları buna rağmen çok kısıtlı. Bir hem yerli hem de milli araba yapıp tasarımını bir yerden aşırmaya, üzerine bir de daha kolay kullanılsın diye tek vitesle servis edilmiş gibi geldi bana.

Program müzikleri stream etmekten daha çok (özellikle liste oluşturduğunuzda) bunları mp3 dosyalarına çevirerek PC'nize indiriyor. Yukarıdaki paragrafta bahsettiğim eksiklik burada göze çarpıyor, inen şarkının kalitesini belirleme imkanı yok. Bu da şarkıları telefona ya da mp3 çalara atıp dinlemek isteyen dinleyici için "bence" çok düşük bir kalite. Bana kalırsa indirilen şarkıların kalitesi ayarlanabilmeliydi.

Bir diğer nokta ise arama sonuçlarının verimsizliği. Ben Spotify'da bulamadığım "Scott Pilgrim vs. the World" filminin müziklerinden biri olan Black Sheep şarkısını arattım. Aramada başarıyla şarkıyı buldu uygulama (Youtube'da video olarak var çünkü), ama önüme 40 tane sonuç serdi, bazıları 0:00 uzunlukta(!) dosyalardı. Yani herhangi bir filtreleme olmadan her şeyi önüne seriyor, artık sana kalmış ayıklaması, bir "Ben yedim Allah arttırsın, sofrayı kuran kaldırsın" sendromu ile karşı karşıyayız (Psikoloji dalına bu sendrom ile verdiğim katkı için rica ederim). Zamanında Fizy kullandıysanız, Fizy ne ise Aurous da onun web sürümünün ete kemiğe bürünmüş hali işte.

Son olarak sormamız gereken soru da sanırım "Aurous yasal mı?" olacaktır. Görünüşe göre Aurous yasal değil ki Universal Music, Sony Music, Warner Bros, Atlantic ve Capitol uygulamaya dava açmış bile.

Aurous'u illa denemek isteyenler varsa resmi web sayfasına şuradan ulaşabilirler. Şimdilik OSX, Windows ve Linux, yani tüm masaüstü platformları destekliyor.


Arz ederim!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.