22 Ekim 2013 Salı

Windows 8.1 ile Değişenler

Sanırım bir hafta olmamıştır Windows 8.1 Store'da indirilmeye sunulalı, biraz geç kaldım yüklemede ama sonunda indirdim.

Öncelikle kurulum için bir şey yapmanıza gerek yok, Store'dan 8.1 güncellemesini seçip indir diyorsunuz ve gerisi çorap söküğü gibi geliyor. Fakat önceden bilmeniz gereken bir şey var: 3,5 GB civarındaki güncelleme indikten sonra sistemi yeniden başlatmanız isteniyor ve güncellemenin yüklenmesi rahat bir 15-20 dk sürüyor, PC'nizin 3-4 kere başlatılması gerekiyor.

Kurulum tamamlandıktan sonra PC'niz sanki ilk defa Windows 8 yüklenmiş gibi bir açılış ekranı ile karşılıyor sizi, ama korkmayın eskiden yüklediğiniz ne varsa hepsi yerli yerinde duruyor.

Zorla size bir Microsoft hesabı açtırıyor Windows 8.1, fakat "Ben online hesap kullanmak istemiyorum" diyenlerdenseniz benim gibi, Kullanıcı Hesapları'ndan bu mecburen açılan hesabı silip eski hesabınıza dönebilirsiniz (ben bir dosya kaybı veya ağ bağlantılarımda (Workgroup) bir hata ile karşılaşmadım).

Peki neler geldi Windows 8.1 ile?


Öncelikle herkesin ağlayıp durduğu Başlat Buton'u geldi. Hayır, işin tuhafı tıklayınca yine Start sayfasına yönlendiriliyorsunuz, 8 sürümünde o butonun bulunduğu yere tıklayınca da aynı şey oluyordu.

Tabii adamlar sap gibi 4 kareden oluşan bir buton koymamışlar, sağ tık ile aşağıdaki gibi bir menü görüyorsunuz:
Tüm insanlığın ortak derdi olan kapatma - restart butonlarının telafisini alttan ikinci satırda görebiliyorsunuz. Buraya birkaç opsiyon daha konulmuş. Ama sizin asıl derdiniz sadece Kapat ya da Yeniden Başlat butonları ise ben şurada bunları kendinizin nasıl yapabileceğinizi zaten anlatmıştım.

Bunun haricinde Start menüsünde de ufak tefek yenilikler var, benim gözümle ilk temas edeni artık gruplamalarımızı isimlendirebiliyoruz. Bunun örneğinide aşağıdaki görselde bulabilirsiniz:

Görüldüğü gibi kısayollarınızı burada gruplara ayırıp, üzerine bir de utanmaz bir edayla gruplara ad koyabilirsiniz. Bu benim ofis bilgisayarım olduğundan evdekinden daha arınmış bir vaziyette.

Hatırladığım kadarıyla bu kutucukları 8'de küçük ve geniş diye boyutlandırıyorduk, şimdi bir de orta boyut eklemişler. Yamuluyorsam düzeltin lütfen.

Start sayfasında artık sağ tıklayınca ALL APPS (yani tüm uygulamalar) çıkmıyor, bunun yerine imleci Start sayfasının alt-soluna doğru götürdüğümüzde aşağı doğru bir ok görünüyor. Buna tıkladığınızda tüm uygulamaları görüntüleyebiliyorsunuz.

Performans konusunda çok acayip bir artış göremedim henüz, daha birkaç saat oldu güncelleyeli. İleride buraya eklerim yorumlarımı.


Arz ederim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.