22 Haziran 2013 Cumartesi

Windows 8 için Bilgisayarı Kapat Tuşu Nasıl Yapılır

Daha önce Windows 8'i Sign Out'suz Kapatma adı altında Sign Out derdi olmadan size pratik olarak Win8'i nasıl kapatabileceğinizi aktarmıştım. Win7'den 8'e geçenler ilk başta başlat çubuğu olmadığı için sinirlenebiliyor. Üstelik şimdi once Sign Out, sonra da Bilgisayarı Kapat yapmanız lazım, eğer Microsoft'un istediği gibi hareket etmek istiyorsanız.


Şimdi size basitçe masaüstünde Bilgisayarı Kapat tuşunun nasıl yapıldığını anlatacağım.


PC kullananların çoğu Command Prompt'un (Komut İstemi) ne olduğunu bilir, biz genellikle onu CMD.exe olarak biliyoruz.

CMD ile bilgisayarı shutdown komutu ile kapatmak çok kolay. Peki bunu "bir tık" haline nasıl getireceğiz, resimlerle açıklamaya başlıyorum.

Öncelikle Masaüstü'nde sağ tık ile basitçe bir Metin Dosyası oluşturalım.
(Ben İngilizce Win8 kullandığım için resimler de İngilizce olacak, bunun anlamada bir sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum. Resimleri tıklayarak büyütebilirsiniz.)


Bunu hallettikten sonra, notepad'i açıp içine şu komutu yazalım:
shutdown -s -t 1 (shutdown[boşluk]-s[boşluk]-t[boşluk]1)
Burada shutdown, PC'yi kapatma komutunun ana gövdesi;
-s (shutdown) komutunu belirtiyor,
-t ise zamanı (time) simgeliyor. -t'den sonra hangi rakamı girerseniz, kapatmadan önce geri sayımın başlayacağı zamanı SANİYE olarak belirtmiş olursunuz. Ben hemen kapanması için "1" yazarak, bir saniye geçtikten sonra hemen kapanmasını istedim.
Ekstra bir bilgi: -s yerine -r yazarsanız YENİDEN BAŞLAT (restart) komutu girmiş olursunuz.


Dosya'dan Save As (Farklı Kaydet) diyoruz.

Ardından da dosyamıza isim veriyoruz. Dosyamız bir komut dosyası olacağından ve çalıştırılabilmesi için BAT uzantılı olmak durumunda. Bunun için kutu içindeki bölümdeki gibi ALL FILES (Bütün Dosyalar) seçilmeli ve dosyamızı öyle adlandırmalıyız. Aksi takdirde uzantı TXT olarak kalacaktır, ki bu bir işimize yaramaz. ALL FILES olayını hallettikten sonra dosyaya istediğiniz bir isim verin ve uzantısını .bat olarak belirleyin. Ben Shut_down.bat olarak belirledim.
Kaydediyoruz.

Masa üzerine kaydettiğinizde dosyamız bu şekilde görünecek. 
Şimdi bu dosyaya tıklarsak, hiç bir şey olmayacak çünkü bu tür bir dosyayı YÖNETİCİ olarak çalıştırmamız gerekiyor. İşi hala Tek Tık'a indirgemiş değiliz. Bunun için bu dosyayı Belgelerim gibi bir klasöre kopyalayalım. Çünkü sırada KISAYOL oluşturmak var.

Gördüğünüz gibi ben Documents (Belgelerim) klasörüne bir de Shutdown klasörü ekledim ve dosyayı içine kopyaladım. Şimdi dosyaya sağ tıklayarak Send to (GÖNDER) üzerine gelerek MASAÜSTÜ (Kısayol Oluştur) üzerine tıklayarak Masaüzerimize bir kısayol göndermiş olacağız.

Ve işte kısayolumuz masaüstünde...
Şimdi bu kısayola birkaç basit ayar çekerek tek tıkla yönetici olarak çalışmasını sağlayacağız.

En altta bulunan Özellikler'e tıklıyoruz.

Gördüğünüz panelde ADVANCED (GELİŞMİŞ) kutucuğuna tıklıyoruz ve yanda görünen pencerede bize YÖNETİCİ OLARAK ÇALIŞTIR seçeneğini sunuluyor. Kutucuğu işaretleyip TAMAM diyoruz.

Bilgisayarı kapatırken masaüstünde duracak olan dosyanın biraz da görsel olarak rötuşlanması lazım bana göre. 


Bu yüzden hemen GELİŞMİŞ'in solunda yer alan CHANGE ICON seçeneğine tıklıyoruz ve bir uyarıya tamam dedikten sonra bize WINDOWS'un kendi simge kütüphanesini açıyor. Ben resimde görünen simgeyi seçtim. 
Simgeyi seçip OK diyoruz ve tekrar OK diyerek işlemi bitiriyoruz.

İşte kısayolumuz çalıştırılmaya hazır. Tek yapmanız gereken Tıklamak ve Windows'un Emin misiniz? sorusuna evet demek. Bilgisayarınız kapatılacaktır.


Arz ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.