11 Aralık 2011 Pazar

Çeşit Çeşit İnsan Var, İstanbul'da Daha Da Çok Var

Efendim geçen hafta dayı oldum, kalktım Ankara'dan İstanbul'a yeğenimi görmeye geldim. Şimdi öyle Keşanlı Ali Destanı'nın tiyatrosunu, TV dizisini falan yapıyorlar ya gülüyorum bıyık altından "pabucumun dayıları sizi" diye. Ablamdan sanki hormon takviyesi aldım, bir ego patlaması yaşıyorum.

Neyse bindim Kadıköy'den otobüse çıktık yola, yanıma bir amca oturdu. Sevimli de bir şey kerata, ya da artık dayıyım diye her yaş grubu bana ayrı bir sevimli geliyor zira adam 65 yaşında.  Ama öyle diyaloglara girdik ki bu amcayla, çok acayip.

Lafa "Nerede oturuyorsun" diye başladı. Ben de İstanbulluymuşum gibi davrandım, tanımam etmem diye "Uğur Mumcu'da amca" diye cevap verdim. "Çok solcu var orada, sevmiyorum ben solcuları" diye lafa devam etti, işte tüm hikayemiz;


Nerede oturuyorsun?

Uğur Mumcu'da amca.

Ben de Uğur Mumcu'da oturuyorum ama sevmiyorum. Çok solcu var, sevmiyorum ben. Erzurumlu çok, Sivaslı var, Diyarbakırlı var.

Valla hiç kötü birisiyle denk gelmedim ben.

Kürt var, Alevi var. Yanımdan geçerken "İyi akşamlar dayı" dedi biri geçen. "İyi akşamlar" dedim geçtim gittim. Durup dururken çıkıveriyorlar böyle. Memnun değilim, 15 senedir Uğur Mumcu'da oturuyorum ama hiç memnun değilim.

15 senedir neden taşınmadın amcacım madem mutlu değilsin?
 Askerliği nerede yaptın sen?

Nerelisin?
Kastamonu amca.
Kastamonuya geldim, orada bi cami var ünlü epey, namaza girdim çıktığımda ayakkabım çalınmıştı. Yeni de almıştım. İmama dedim güldü, çorapla ayakkabıcıya gittim yeni ayakkabı aldım. Kastamonu'yu hiç unutmadım bu yüzden.
Amca ben yıllardır Kastamonu'da hiç ayakkabı çaldırmadım, yeni ayakkabıyla nereye gidersen git çaldırırsın onu. İsteseydiniz en azından imam terlik verirdi, istemediniz mi?
Yok istemedim, ayakkabıcı da güldü.

Laf okuduğum okuldan sonra Ankara'ya geldi;
Melih Gökçek'i de çok severim, dürüst adamdır. Öyle değil mi?

Valla siyasi yönünü bir yana bırakıp belediye başkanı olarak söyleyecek olursam amcacım, Ankaralılar olarak kendisinden hiç memnun değiliz.

Hadi canım, cidden mi? Valla çok iyi adam, Kılıçdaroğlu da sevmiyor bunu. Birkaç adam daha var benim sevmediğim, Gökçek'i sevmiyorlar. Bence çok iyi çalışıyor, çok dürüst adam.

Aynı fikirde değilim malesef.

Vallahi çok dürüst adam ya, yemin ederim.

Ankara'ya hiç geldiniz mi amca?
Yok gelmedim ama adam çok dürüst.
Gelmeden nasıl biliyorsunuz o zaman amca adamın hizmetini?
Tayyip de öyle bak, delikanlı adam. Demek Kastamonulusun. Gelin aldık biz Araç'tan. 3 tane. Sevgi, Elif, Meltem. Hepsi de çok güzel, çok iyi yürekli kızlar. Sevgi de güzel. Elif de güzel. Meltem de güzel.
Maşallah amca???
Konya da güzel şehir, mübarek bir şehir. insanı da güzel. Ne demiş, "Gez dünyayı, gör Konya'yı" değil mi?

Amca istatistiklere göre nüfus baz alındığında en çok alkol tüketilen şehrin Konya olduğu rivayet ediliyor.

Ama toprakları çok büyük (nüfus çok fazla demeye çalışıyor).

Benim tanıdığım kız arkadaşlarım akşam hava karardıktan sonra dışarı çıkamadıklarını söylüyorlar. İki adım atmadan laf atıyorlarmış, ağza alınmayacak laflar duyuyorlarmış.

Ben hiç denk gelmedim, allah allah. 
Çeşit çeşit insan var, adım atar atmaz bana da bu çeşit içinden renkli biri düştü. Kendisi sürü psikolojisi ve sosyolojik bazı konulara da örnek teşkil etmiyor değil.

Arz ederim.