26 Nisan 2014 Cumartesi

IFTTT: O Şöyle Olursa, Bu Böyle Olsun

IFTTT'yi eminim duymayanlar vardır, o yüzden ne olduğuyla birlikte ne işe yaradığını bir gözden geçirelim istedim.

IFTTT nedir? 
"IF This Then That", yani başlıkta da basitçe değindiğim gibi "O Şöyle Olursa, Bu Böyle Olsun" anlamına gelen yapının kısaltmasıdır.

Ne işe yarar bu IFTTT?
Günümüzde bilgiyi takip etmek oldukça zor olabiliyor malumunuz, IFTTT'yi size basit programlar yazarak bilgiyi sizin yerinize takip, kayıt, kontrol etme imkânı tanıyan bir mecra olarak düşünün. Sıfır programlama bilginizle çok basit ve kullanışlı programlar yazmanıza yardım ediyor bir anlamda. Twitter, Facebook, Google, instagram, Feedly ve daha birçok sosyal hesaplarınıza otomatik talimatlar vermenizi sağlıyor.



IFTTT ile derdinize derman olacak "reçete"yi siz hazırlayın.
Örneğin işinizle ilgili bir konuda, özellikle bir e-mail adresinden gelen postaları Evernote hesabınıza kaydetmek istiyorsunuz, ama bu otomatik olarak halledilsin istiyorsunuz.

Oluşturacağınız programcıklar receipt yani reçete olarak adlandırılmış IFTTT'de. Ben yukarıdaki örnek için bir tane oluşturdum, sonuç aşağıdaki gibi görünyor;


IFTTT dün (24 Nisan 2014) itibarı ile Android cihazlarda da hizmet vermeye başladı. Yaklaşık bir senedir zaten iOS işletim sistemli iPhone cihazlar için kullanılabilir durumdaydı.

Yine, bu sefer Android bir cihazı içeren, basit bir örnekle devam etmek istiyorum. Diyelim ki benim gibi unutkan bir insansınız ve düzenli almanız gereken bir ilacınız var. IFTTT ile telefonunuza bir bildirim gönderebilirsiniz, birisine sms gönderebilirsiniz ya da birisinin aranmasını sağlayabilirsiniz. 

Ben aşağıdaki örnekte bildirim gönderilmesini sağladım;

Abi ben bunu alarm kurarak da yaparım diyebilirsiniz, bu IFTTT'nin kullanımına dair basit bir örnek sadece

IFTTT'ye giriş yaptığınızda size bazı önerilerde de bulunuyor:


Telefonunuzdan evin ışıklarını kapatıp açmaya kadar daha komplike reçeteler için IFTTT'yi tarayıcınızda, Android cihazınızda ya da iPhone'unuzda deneyebilirsiniz.

Arz ederim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Konuyla ilgili fikrinizi beyan etmek için lütfen ilgili alanları doldurunuz.